Thursday, November 13, 2008

Politik säljer

Efter ett långt uppehåll loggade jag alldeles nyss in på Google Analytics för att titta på lite statistik. Statistik över hur älskad jag är. Hur bra jag skriver. Vem jag är.

Det visar sig att jag den 29 oktober hade 80 besökare istället för mina vanliga 20 (varav jag själv troligtvis utgör 18). Vadan detta? Vilket inlägg är det som har väckt så många personers nyfikenhet? Det om sex? Eller kanske det om tåg?

Jag undersöker. Tydligen var det inlägget om politik. Tänka sig. Av alla knasiga inlägg är det just det om segregation som får mest uppmärksamhet. Och jag undrar: hur vet folk egentligen vad jag skriver om? Har de sökmotorer som automatiskt informerar dem om att någon har skrivit om utanförskap? Måste vara så.

Märkligt.

Samtidigt roligt.

Segregation ska tas på allvar.

No comments: