Sunday, January 11, 2009

Scener ur ett äktenskap

En olycka inträffar på toaletten. En sådan där som lätt inträffar en gång i månaden om man som jag inte har koll. Jag sitter hjälplös; utan trosor och utan binda. Gör det enda rätta. Ropar på min man:

Paulina: Tom, älskling! Skulle du kunna göra mig en superstor tjänst? Kan du komma med ett par trosor? Det har hänt en liten olycka här. Ja, du vet.
Tom: Mja, mjo. Jag börjar ana vad det här handlar om. Om jag måste så.

Efter fem sekunder öppnas dörren på glänt och ett par stringtrosor kastas in.

Paulina: Men älskling, det här är ju stringtrosor. Det går ju inte. Bindor kräver liksom lite mer tyg.
Tom: Gruff. Hur ska jag kunna veta det?
Paulina: Nämen alltså. Det duger inte. Tyvärr.

Efter ytterligare fem sekunder öppnas dörren igen och nästa par underbyxor kommer inflygande och landar mitt på badrumsgolvet. Tom har tappat tålamodet. Är djupt missnöjd.

Tom: Här får du mina kalsonger! Du har ju inga trosor. Köp trosor!!

Älskade karl. Jag ser framför mig hur han "grabbletar" efter mina trosor i garderoben. Tanken på att lyfta på plagg för att se om det finns något under har inte ens slagit honom.

Det som inte syns finns inte.

Så enkelt är det när man har snopp.

4 comments:

Christine said...

Paulina jag diggar din blogg!!! Tycker dina observationer träffar så rätt!!! Hoppas att allt är bra med dig i alla fall!
Stor kram från Kicki

Pauspling said...

Tack Kicki! :) Har du en blogg? Måste kolla!

Ina said...

Spot on! Det låter precis som min man!

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.