Tuesday, July 7, 2009

Om jag fick göra Sommar just idag [UPPDATERAD]

Lite stiltje på jobbet. Sitter således och funderar på meningen med livet. Och bestämmer mig för att det nog är att få vara med i Sommar i P1.

Om jag fick vara med just idag skulle jag spela följande låtar:

Jackson 5, "Dancing Machine"
Joanna Newsom, "Sprout and the bean" [YouTube]
Antony and Johnsons, "Cripple and the starfish"
Moloko, "The time is now"
Leif Wager, "Romanssi"

Nina Simone, "Sinnerman"
Serge Gainsbourg, Brigitte Bardot, "Bonnie and Clyde"
Ane Brun, "Big in Japan"
Tingsek, "I stand here still"
Röyksopp ft Robyn, "The girl and the robot"
Bo Kaspers Orkester, "Ett & noll"
Sarah Leander, "Höstvisa" [YouTube]
Cesaria Evora, "Besame Mucho"
Laleh, "Mamma"

Vad säger det om mig?

[UPPDATERING]

Har nu länkat låtarna till Spotify, förutom två låtar som är länkade till YouTube. Här hittar ni låtarna som Spotify-spellista.

No comments: