Monday, March 2, 2009

Dokumentärtunnelbana

Jag fullkomligt älskar P3 Dokumentär. Jag tror jag kan gå så långt som att säga att jag är beroende. Dokumentären om Thomas Quick höll mig sällskap under löpturen igår. Gud, så mycket lättare det gick. Lite läskigt blev det också.

När jag nu läste i Resumé att P3 i samarbete med reklambyrån Forsman & Bodenfors har skapat en podradiovagn - under två månader kommer resenärer att kunna lyssna på poddradio i Stockholms tunnelbana - blir jag alldeles till mig i trasorna. Resumé skriver:
Totalt kommer 40 personer samtidigt kunna lyssna på P3 Dokumentär. Inne i vagnen, som kommer att vara helfolierad, kommer SR dessutom att ha budskap om dokumentärerna på alla reklamskyltar.
"Lyssningsvagnen" är även illustrerad utvändigt av duktiga Petra Börner som bland annat designat den originella mattan Jorun för IKEA.

Undrar om det går att tracka var lyssningsvagnen befinner sig? Jag vill åka med den varje dag så klart.

No comments: