Sunday, March 1, 2009

Hej konsument - Paulina

Min bibel i vardagen är DN På stan. Vet inte vad jag skulle göra utan den. Älskade bilaga.

Ett av mina favoritinslag i tidningen är "Hej konsument" där en ny kändis varje vecka får fylla i ett konsumentorienterat formulär. Vår VD, JB, var med förra veckan. Själv kommer jag nog aldrig att bli tillfrågad. Därför har jag nu bestämt mig för att fråga mig själv.

Bästa promenad: Till Österhaninge kyrka från Jordbro.

Favoritgata: Wollmar Yxkullsgatan.

Äter lyxmiddag på: Oaxen.

Bästa mikromaten: Havregrynsgröt.

Favoritförort: Aspudden.

Fikar gärna på: Blå Porten, utomhus.

Bästa lunchställe: Pub.

Bästa brunchen: Föredrar frukost. Bakverket och Bulleboden är två favoriter.

Bästa kaffet: Dricker inte kaffe.

Bästa konsertlokalen: Mosebacke terrass.

Här bjuder jag mamma på middag: Hemma.

Senaste Stockholmsupptäckt: Restaurang Lilla Saigon vid Skanstull som serverar färska vårrullar.

Senaste teaterföreställning: Om Ljuset på Pygméteatern.

En bra gå bort-present: Hembakt bröd.

Favoritlyxartikel: Chokladhudkräm från Yukatanhalvön.

Läser just nu: "Snabba cash" av Jens Lapidus. (Jag är hopplöst efter.)

Läser helst: Svåra böcker i vilka ordet "lem" förekommer minst en gång.

Favoritråvara: Fänkål.

Favoritskor: Alla som får mina stora fötter att se mindre ut.

Klädkonto per månad: 1000 kr.

Dricksprocent: 5%. Och så stöttar jag facket.

Motionerar: Alldeles för sällan.

Mest överskattade affär: Apoteket.

Det dyraste jag har köpt: Vårt bröllop.

Favoritprodukt på Systemet: Mustiga röda viner.

Favoritprodukt på Apoteket: Diane p-piller.

Bästa fyllekäket: Gyoza.

Lyssnar på: Whitest Boy Alive.

Senast gnolade: "Get on the bus" med Name The Pet.

Senast köpta skivan/-låten: "Beatific" med Glass Candy.

Mitt sämsta köp någonsin: Min första tilltänkta bröllopsklänning - en sorglig liten beige sak som får mig att se både blek och fet ut.

Senaste impulsköp: Två par likadana sneakers från Din Sko - ett par vita och ett par svarta.

Senaste fyndet: Middagsfrid.

I dvd:n: Margot at the Wedding.

Användbar pryl: Stavmixer.

Mode jag aldrig vill se igen: Kyskhetsbälte.

Värsta huvudbonaden: Studentmössa.

Bästa huvudbonaden: Plommonstop.

Favoritaccessoar: Min förlovningsring.

Bil/Transportmedel: 4:an.

Återvinner: Syltburkar och bakplåtspapper.

Så får jag tiden att gå i kollektivtrafiken: Surfar på min iPhone.

No comments: