Showing posts with label motion. Show all posts
Showing posts with label motion. Show all posts

Monday, April 12, 2010

Inte som de

Tänker på hur flyktiga vissa identiteter är. Igår var jag en viss typ av person. Idag är jag delvis en annan.

Av olika anledningar har jag tagit en paus i löpningen. Tre veckor som känns som ett helt liv. Jag minns hur jag för inte särskilt länge sedan brukade titta på andra löpare och tänka: "Nejmen se där! En så'n som jag." Nu tittar jag, får aningen ont i hjärtat och blundar. Tänker: "Jag önskar jag vore som de."

Alla år av idog löpning är som bortblåsta. Jag är en annan nu. En som kommer med dåliga ursäkter. Ligger för mycket i soffan. Äter för mycket. Tänker att jag ska börja ett nytt liv på måndag. Nästa måndag. Nä, alltså, den efter påsk.

Ja, ni förstår.

Jag är förlorad.