Friday, September 21, 2007

Det kom ett sms och jag svarade

Den okanda SMS-missionaren: Du ar ALSKAD DYRBAR OCH OANDLIGT VARDEFULL! trots att varlden grater finns det EN GUD som gav sitt liv for oss. kram Anne

Jag: Vilken gud ar det?

Den okanda SMS-missionaren: KRISTUS D ENDA SANNA

Jag: Vad ska man gora for att fa traffa honom?

Den okanda SMS-missionaren: ja man kan ju borja med att bjuda in, be att han kommer in i ens hjarta. later hogtravande. men Gud ar skitenkel. [Sic! red. anmarkning]

Jag: Va bra! jag som alltid trott att han ar svar!

Den okanda SMS-missionaren: nej da! han har humor, nad, forstelse, karlek, gladje, forlatelse m.m

Jag kan inte lata bli att undra: Ar det inte Tom hon pratar om?

2 comments:

Anonymous said...

Häftigt att gud har hottat till sig lite och börjat använda sig av nymodigheter (hm...) som sms. Nu väntar jag otåligt på att han ska dyka upp i min blogg och reasurra för mig i en kommentar att livet kommer ordna sig :)

Pauspling said...

Haha. Tror du alltsa att det ar Gud sjalv som anvander aliaset 'Anne' nar han sms-spammar?