Thursday, September 6, 2007

Uppmarksamhet

Lite tomt pa kommentarer har. Nu skriver jag vissterligen bara for min egen skull (*logn*) men jag kan anda inte lata bli att undra om det beror pa att ingen laser bloggen eller pa att ni inte har nagot att tillagga. Min teori ar att det bara ar Linda som laser mina inlagg och eftersom hon ar pa romantisk semester i Italien just nu sa gapar kommentarfalten tomma.

Kan inte lata bli att tanka pa att det var mycket mer ruljans i min blogg nar jag var singel och skrev om mina romanser och foralskelser. Jag var liksom er egen lilla Bridget Jones. Precis lika misslyckad och precis lika naiv. Nu ar jag gift och aven om det hander minst lika mycket nu sa kanns det pa nagot satt inte lika schyst att dela med sig av sitt sexliv och sina funderingar nar man ar tva om det.

Fast mina tankar gar just nu till det dar smarta som Gud sa en gang nar han for en gangs skull hade en bra dag: '
Allt har sin tid, det finns en tid för allt som sker under himlen: en tid för födelse, en tid för död, en tid att plantera, en tid att rycka upp, en tid att dräpa, en tid att läka, en tid att riva ner, en tid att bygga upp, en tid att gråta, en tid att le, en tid att sörja, en tid att dansa'.

Saledes maste det ju aven finnas en tid for att vadra sitt aktenskapliga sexliv i sin anda sa patetiska blogg.

Ja, sa nu sitter jag har och vantar.



4 comments:

Anonymous said...

oj stackare, känner du dig kommentarlös! men det är ju som du säger, det finns liksom inget att tillägga! och så får iallafall jag prestationsångest, vågar ju inte skriva nåt när du skriver så bra!=)

Pauspling said...

Haha. Tack. :) Men sa vill jag ju inte att det ska vara. Skriv pa bara! Har ar ordet fritt!

Anonymous said...

Jag bloggstrejkar då och då för att ingen läser min blogg ;) Mycket moget, jag vet.

Men när jag väl läser, då kommenterar jag. Vet PRECIIIIS hur du känner, och vill PRECIIIIS som du att folk ska tycka något, vad som helst. Men det är ju tydligen så, att folk 1) har ingenting att säga och 2) har av nån anöldnign fått för sig att man måste formulera sig väldigt snyggt och vågar inte. Väldigt konstigt tycker jag. Men mest sorgligt.

Pauspling said...

Ja, jag hoppas ocksa att folk ska forsta att de inte finns nagra som helst krav pa att vara rolig eller skriva 'bra'. Jag vill diskutera lite bara. Prata. Som vi gor i verkliga livet, liksom. :)