Thursday, May 28, 2009

Blogg + loppis = bloppis

Foto: Flickr, Nomad Photography

Jag älskar shopping. Ja, det gör jag. I lagom mängder och till rimliga priser. Har nog aldrig köpt något som kostar mer än 1500 kr. Vintage/second hand är min stora passion. Blir både unikt och billigt så. Köper nog en vintageklänning i månaden. Minst. 

Bedårande Elsa Billgren (japp, dotter till Ernst och Helene) lär ha över 100 vintageklänningar. Jag är inte ens i närheten. Men om några år lär jag vara där. 

Mitt senaste inköp är ett smaragdgrönt sidenfodral, inköpt hos Lisa Larsson,  som jag ska bära på ett fin-fint bröllop i juli. Bilder kommer så småningom.  

I helgen är det åter vintagemässa här i Stockholm. Ska försöka gå mellan alla middagar, bruncher, lägenhetsvisningar och tvätt. Nästa vecka far vi till Boston och NYC. Då blir det bland annat Beacon's Closet i Brooklyn. 

Ett relativt nytt fenomen i den svenska bloggosfären är så kallade bloppisar. Blogg-loppisar helt enkelt. Secondhandtorget är ett fint exempel. En utmärkt alternativ för second hand junkies som jag som alltför ofta sitter fast med rumpan i kontorsstolen.

No comments: