Monday, February 16, 2009

Om bockar och Gävle

Höll en föreläsning om medietrender på Handelshögskolan idag. Blev lite försenad eftersom jag ungefär halvvägs upp längs med Drottninggatan upptäckte att jag hade glömt min laptop. Rusade tillbaka till kontoret så snabbt jag kunde i högklackat; bokade taxi medan jag sprang.

Den korta taxifärden tillbaka till Handels blev oväntat trevlig. Taxichauffören hann med en rolig historia.

När jag hade betalt och gjorde mig redo att hoppa ut ur taxin vände sig taxichauffören till mig och sa: -"Lova att du för vitsen vidare? Berätta den för andra."

Jag lovade. Så här kommer den. Enjoy:

"En ung kvinna sitter i baren och blir uppvaktad av en man som inte faller henne i smaken. Mannen försöker desperat att på olika sätt få kvinnans uppmärksamhet men kvinnan står på dig. Hon vill inte. När mannen trots det inte ger sig säger kvinnan plötsligt:

- Du borde åka till Gävle.
- Va? Gävle? Varför då, frågar mannen.
- För de behöver en bock som ingen tänder på."

Jag älskar när dagen blir så mycket trevligare än jag hade tänkt mig.

No comments: